021-55420140 | 09124072004
صفحه اصلی
درباره ما
خدمات
پیچ شش گوش آچارخور
پیچ آلنی
استد بولت | استاد بولت
پیچ خشکه
پیچ استیل | پیچ استنلس استیل
فروش پیچ و مهره
واشر تخت
واشر فنری
پیچ و مهره گالوانیزه
پیچ و مهره داکرومات
پیچ متری
مهره شش گوش فولادی
مهره استیل
تماس
پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه دسته وسیعی از انواع پیچ و مهره ها شامل پیچ و مهره شش گوش، آلن، متری و پیچ های ریز را شامل میشود. اما آنچه در صنعت تحت نام پیچ و مهره گالوانیزه یاد میشود اغلب پیچ و مهره شش گوش گالوانیزه و گاهی نیز آلن گالوانیزه می باشد. آنچه مشخص است جنس پیچ و مهره گالوانیزه آهنی و یا گرید های مختلف فولادی می باشد چرا که متریال های دیگر مورد استفاده در تولید پیچ و مهره نیازی به آبکاری گالوانیزه ندارند. پیچ و مهره گالوانیزه دارای پوششی محافظ از فلز روی (زینک) می باشند که به روش های مختلفی بر روی سطح آنها اضافه شده است. فلز روی دارای خواص الکترون گیری بالایی می باشد و در تماس با آب و رطوبت با از دست دادن الکترون از زنگ زدن آهن یا فولاد بکار رفته در ساختار پیچ و مهره گالوانیزه جلوگیری می کند. روش های آبکاری با فلز روی به دو روش اصلی گالوانیز و داکرومات و آبکاری گالوانیزه نیز به دو روش فرعی گالوانیزه سرد و گرم تقسیم می شود. پیچ و مهره گالوانیزه گرم دارای لایه ضخیمی از عنصر روی بر روی سطح خارجی هستند که تحت دمای بالا به درون منافظ نیز نفوذ کرده و دارای قابلیت های بالایی در محیط های خورنده می باشد. پیچ و مهره گالوانیزه سرد که اغلب از جنس آهنی و گرید های بسیار پایین هستند تنها دارای یک لایه نازک روی بر روی سطح خارجی هستند که بصورت موقت از زنگ زدگی ناشی از آب و رطوبت جلوگیری می کند.

پیچ و مهره گالوانیزه سرد شش گوش

پیچ و مهره گالوانیزه شش گوش معمولا در گرید های پایین آهنی مانند گرید 4.8 و 5.6 که برای کاربری های معمولی صنعتی با دنده درشت تولید شده اند یافت میشوند. پیچ و مهره گالوانیزه سرد از نوع شش گوش تنها دارای مقاومت متوسط محیطی در برابر زنگ زدگی ناشی از آب و رطوبت بوده و در برابر نمک های دریایی، آلکالین ها، کلرید ها و اسید های رقیق دوام چندانی ندارد. مقاومت محیطی پیچ و مهره گالوانیزه سرد در برابر رطوبت نیز مادامی است که خراتش سطحی بر روی آن بوجود نیاید و با ایجاد اولین خراش بر روی سطح زینگ پیچ و مهره گالوانیزه سرد شش گوش در آستانه زنگ زدن قرار می گیرد.

پیچ و مهره گالوانیزه سرد شش گوش

پیچ و مهره گالوانیزه گرم شش گوش

پیچ و مهره گالوانیزه گرم شش گوش معمولا به سبب قیمت بالای آبکاری گالوانیزه گرم برای پیچ و مهره های فولادی با گرید های بالا از خشکه 8.8 و بالاتر گرید های 10.9 و 12.9 یافت میشوند. پیچ و مهره گالوانیزه گرم شش گوش دارای لایه ضخیمی از فلز زینگ یا روی بر روی سطح خارجی هستند که طی دمای بالا و در حمام روی بر روی سطح خارجی آن افزوده شده است. طی عملیات آبکاری گالوانیزه گرم فلز روی تا اندازه ای نیز به عمق پیچ و مهره گالوانیزه نفوذ کرده و این سبب میشود حتی در برابر ایجاد خراش های سطحی نیز پیچ و مهره گالوانیزه گرم دچار آسیب نشوند. محدودیت هایی در آبکاری گالوانیزه گرم وجود دارد چرا که این فرایند در دمایی بسیار بالا انجام میشود و در صورتیکه این دما به دمای بحرانی برخی گرید های پیچ و مهره که طی عملیات حرارتی سخت پدید آمده است نزدیک باشد تنسایل پیچ و مهره به شدت افت می کند. از این رو گرید هایی از پیچ و مهره مانند A490 در صورتیکه تحت آبکاری گالوانیزه گرم قرار گیرند دچار شکست هیدروژنه میشوند. پیچ و مهره گالوانیزه گرم با وجود داشتن مقاومت محیطی بالا دارای محدودیت دیگری نیز در استفاده است و آن بالاتر رفتن قطر خارجی پیچ و کاهش قطر داخلی مهره بعد از آبکاری است که مانع از اتصال نرم آنها بر روی هم میشود. از این رو در اغلب موارد قبل از فرایند آبکاری پیچ و مهره گالوانیزه گرم مهره ها اور سایز میشوند.

پیچ و مهره گالوانیزه گرم شش گوش